mercoledì 29 giugno 2011

And so, what’s happened lately?


Hypnos #8, 2011, coverFor the first time since 1929, stories by Stefan Grabiński are translated and published again in Italy. In the magazine Hypnos #8 (spring 2011) appears my brief essay about the author, “Stefan Grabiński. Lunga amnesia italiana per un grande autore del fantastico” [literally: “Stefan Grabinski. A long Italian amnesia for a major author of the Fantastic”], and my translation of his two short stories “L’area” (“Dziedzina” / “The Area”) and “Nello scompartimento” (“W przedziale” / “In the Compartment”). The cover art is a Grabiński’s portrait by Gino Carosini, a description of the magazine issue is here (in Italian).

I have found six of my photomontages inside the book Lovecraft e le ombre, Italian edition of Frank Belknap Long’s H.P. Lovecraft: Dreamer on the Night Side (1975). I was unaware of it, and obviously unpaid for them, not even with a presentation copy. But it’s all my fault: I’ve granted these pictures for free publication on a monthly magazine about ten years ago, and now the publisher still continues to use them as he pleases. This is the Italian publishing market. A description of this book is here (in Italian, again).

And finally, followed by my mood my ego recently exceeded the Earth’s orbit, in expansion toward the external planets thanks to a very flattering post by Laird Barron in his blog Domination of Black. You can read it here.


Lovecraft e le ombre, 2011, coverPer la prima volta dal 1929 i racconti di Stefan Grabiński vengono nuovamente tradotti e pubblicati in Italia. Nella rivista Hypnos #8 (primavera 2011) appare il mio breve saggio sull’autore, “Stefan Grabiński. Lunga amnesia italiana per un grande autore del fantastico”, con le mie traduzioni delle due storie brevi “L’area” (“Dziedzina” / “The Area”) e “Nello scompartimento” (“W przedziale” / “In the Compartment”). Il ritratto dell’autore in copertina è di Gino Carosini, una presentazione del numero della rivista è reperibile qui.

Ho trovato sei dei miei fotomontaggi nel volume Lovecraft e le ombre, edizione italiana di H.P. Lovecraft: Dreamer on the Night Side (1975) di Frank Belknap Long. Non ne ero a conoscenza, né ovviamente ne ho ricevuto alcun compenso, nemmeno una singola copia omaggio. Ma è tutta colpa mia: circa dieci anni fa ho concesso gratis queste immagini per la pubblicazione su un mensile, e ora l’editore continua a utilizzarle a sua discrezione. Il mercato editoriale italiano è questo. Una descrizione del libro si trova qui.

E infine, seguito dal mio umore il mio ego ha recentemente lasciato l’orbita terrestre, in espansione verso i pianeti esterni grazie a un post estremamente lusinghiero di Laird Barron sul suo blog Domination of Black, reperibile qui (in lingua originale).

Weirdletter: Hypnos #8 con Stefan Grabiński e Shirley Jackson.
Weirdletter: Lovecraft e le ombre nei ricordi di Frank Belknap Long.
Domination of Black: Andrea Bonazzi.

Nessun commento: